woensdag 26 augustus 2015

Nu en de toekomst

We zijn inmiddels 2 dagen verder en ik moet zeggen het gaat goed met me.
Even vroeg ik mezelf af of ik niet ziek was gezien er geen waterlanders waren gekomen, haat naar me lijf toe of wat dan ook.
Enigste waar ik op dit moment last van heb is de enometriose, daardoor heb ik veel pijn weer in mijn schouder waardoor ik niet zoveel kan als dat ik zou willen.
Wat ik voorheen altijd had, na elk toiletbezoekje instorten omdat het de menstruatie weer recht in de ogen aankeek en werd geconfronteerd met het feit dat het mislukt is, daar heb ik ook geen last van op dit moment.
Of dit een gevoel is dat hoort dat weet ik niet, maar het is zoals het is.

We hebben natuurlijk sinds 2012 even helemaal niks meer gedaan omtrent zwanger raken.
En ik denk dat ik al een groot deel heb gerouwd en aan het idee van ongewenst kinderloos blijven bent gewend.

Hoe wen je daaraan? goeie vraag! kan er geen antwoord op geven.
Wij genieten gewoon van het leven op dit moment, we doen wat we leuk vinden en maken toekomstplannen.
In het begin maakte we eigenlijk alleen maar toekomstplannen waarin een kind meegerekend maar het laatste jaar maken we toekomstplannen waar geen kind is meegerekend.
En ik kan genieten van die toekomstplannen, en als ik eraan denk ben ik net zo gelukkig als de voorgaande toekomstplannen.

Dat neemt niet weg dat als het straks allemaal definitief is, dat ik niet opnieuw in rouw terecht kom en wellicht heelveel zal huilen.
Het slotakkoord is nog niet gespeeld!

Kinderwensbloggers 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten