maandag 26 augustus 2013

Diagnose

Vanmorgen kreeg ik dan eindelijk de uitslag van de mri.
08:40 mocht ik me melden bij de afdeling gynaecologie.

Er was een mri gemaakt van me buik, maar niet van mijn middenrif terwijl ik daar wel specifiek om gevraagd had.
Op het beeld was een spot te zien van endometriose aan de buitenkant van mijn baarmoeder van 16.1 mm
Binnenkant was niks te zien op het beeld.

Hoe nu verder?
Ik krijg een kijkoperatie. Wachttijd daarvoor op dit moment is 4 a 5 weken.
Ze gaan mijn gehele buik bekijken en ook mijn middenrif.
Voorafgaand aan de operatie krijg ik een ruggenprik en tijdens de operatie nog extra medicijnen om na de operatie zo min mogelijk pijn te ervaren.
Mensen met endometriose kunnen meer pijn ervaren als iemand zonder dus vandaar die extra dingen.
Ik moet een dag of 2 a 3 blijven.

9 september heb ik een afspraak bij de anesthesist voor de controle.
2,5 weken voordat het allemaal gaat plaats vinden krijg ik telefoon met de datum en tijd.

Daarnaast moet ik toch starten met de pil.
Heel erg tegenstrijdig, maar de gynaecoloog heeft goed kunnen verwoorden waarom.
Het receptje heb ik al wel liggen en ga ik zo ook gelijk halen.
De eerste de beste menstruatie moet ik starten ermee.

Mijn gevoel had dus gelijk. De aanhouder heeft lichtelijk gewonnen.
Of dit ook het probleem is in combinatie met me schouder is nog niet duidelijk, maar dit is al een hele overwinnen.
En ik kan melden dat het andere ziekenhuis waar ik destijds de laparoscopie heb gehad die wel in me dossier vermelde dat er een spot endometriose was gevonden maar niet de moeite nam dit mij mede te delen nog niet klaar is met me.
Ik ben hels op ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten