woensdag 5 december 2012

Nu snap ik het

Zojuist maakte ik dik ingepakt een wandelingetje naar de apotheek.
De kno had zoals ik vermelde in mijn voorgaande blog het verkeerde recept voorgeschreven en gisteren ontving ik de juiste.

Wel al had ik de vorige medicatie opgehaald waarbij ik aangaf bij de apotheek bij mijn moeder dat dit waarschijnlijk niet goed was omdat ik druppels zou krijgen en geen neuszalf (mankeer immers niks aan mijn neus)
Ik moest de KNO maar even bellen en als het inderdaad de onjuiste zou zijn kon ik bij hun of bij mijn eigen apotheek gewoon het recept inleveren.

Ik had de KNO gebeld en die vertelde me ook dat ik het kon inleveren en dat registratie en eigen risico dan geschrapt zou worden omdat ik het immers niet gebruik en het recept nog helemaal dicht zit.
Ja ik ga iets niet open maken als is het niet nodig heb.

Dus net me wandelingetje gemaakt en vertelde over het verkeerd voorgeschreven recept en dat die nog helemaal dicht is.
Ja sorry zegt ze, we nemen het wel in maar dan vernietigen we het maar de registratie zal blijven staan.
Maar hallo, hij is nog helemaal dicht.
Ja zegt ze zodra het over de toonbank gaat en terug komt moet het vernietigd worden.

Nu weet ik dus waar de hoge premies vandaag komen en medicijnen tekort.
Veel mensen zullen wel eens een verkeerd voorgeschreven recept mee krijgen of iets nog helemaal gesloten over houden.
Je kan duidelijk zien dat het gesloten is geweest maar het wordt dus gewoon vernietigd.
Ik vind dit ronduit schandalig.
Snap dat er wetten en regels zijn, maar we hebben ogen gekregen om te zien of ermee geknoeid is ja of nee.
Als er een sticker afgetrokken wordt om het open te maken zie je dat meteen want die zooi plakt zo lekker.

Hoe dan ook, KNO maar even gebeld en die gaat nu contact opnemen met beide apotheken om iets voor me te regelen.
Ik wil die registratie weg hebben, ben geen geldboompje waar je vanaf kan plukken.


Eind deze week hoor ik hoe of wat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten