vrijdag 9 november 2012

Dingentjes regelen

Wat hebben wij gedaan de laatste weken wetende dat er dit jaar geen terugplaatsing meer gaat komen?
Wij, maar vooral ik heb me bezig gehouden met de raarste dingen.

Enige tijd geleden kwam de verzekeringsadviseur langs en hebben we alles eens na gelopen en dingen bijgevoegd.
Ze weet van ons traject, maar toch moet ze haar werk doen en heeft ze ook gevraagd of er kinderen aanwezig zijn en zo een passende verzekering maken.
Ze excuseerde haar voor de vraag en begreep maar al te goed dat het een vraag is dat raakt.
Maar wij begrepen ook dat ze haar werk deed en moet doen.

We hebben geen extra dekking nodig voor het tekenen op behang of voor ongelukken die een kind mogelijk kan maken.
Had graag uiteraard zo'n verzekering afgesloten.
Ook hebben wij onze uitvaartverzekering over laten sluiten nadat we waren ingelicht over hoe en wat.
Als 1 van ons komt te overlijden dan komt er een bedrag vrij en dan regelt de partner alles en betaald alles.
Alarmbellen gingen gelijk bij me rinkelen.
1 van ons kan mogelijk alleen achter blijven zonder nageslacht en wat dan als diegene komt te overlijden.
Wie gaat dat regelen?
Zal het wel zo'n uitvaart worden zoals die persoon wilt?
Belachelijk dat ik daar zo mee bezig ben, maar iets waar ik dus nooit mee bezig ben geweest en nu ineens erg speelt.
Gelukkig kon de adviseur ons goed advies geven waar we mee verder kunnen.
We gaan het opschrijven wat we willen en beide ouders krijgen dat ondertekend op papier en later zullen wij iemand dan moeten aanwijzen hiervoor.

Ook maakte ik me druk om ons huis.
Wat gebeurd ermee als er geen nageslacht is en het huis hypotheekvrij is?
Wat gebeurd er met het bedrag?
Ook iets wat me dus bezig hield en waar we achteraan gegaan zijn?
Een testament! Natuurlijk! Waarom hadden we daar niet aan gedacht?

Ookal zijn we nog jong we zijn er echt mee bezig.
Ik wil alles vast hebben staan voordat we het antwoord op onze kinderwens weten.
Fijn is dat dat straks geregeld is en altijd nog veranderd kan worden.
Doordat geregeld te hebben heerst er rust in mijn hoofd en heb ik weer een stressfactor minder.

Mensen kunnen het raar vinden of niet begrijpen, maar het doet me goed dat het geregeld is.
Nu kan ik de weken van dit jaar in rust verder doorbrengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten