woensdag 12 september 2012

geld is macht

we zijn 2 dagen verder na de enorme teleurstelling en na een dag met tranen en mezelf even zielig voelen heb ik mijn strijdlust weer terug.

sinds we aan de laatste icsi zijn begonnen roep ik keer op keer het eind is daar.
na deze zobeelst mislukking besef ik me dat des te meer en voel ik dat ik nog lang niet klaar ben hiermee.
ik heb er alles voor over om onze kinderwens in vervullin te laten gaan.

ik doe wat onderzoek op he net en vind 2 zorgverzekeraars die een 4e en mogelijk 5e icsi vergoeden op medische indicatie.
wow!!! dat zou onze deuren openen naar meer hoop en meer kansen.
al snel weet ik ook dat dit te makkelijk klinkt en ga verder op onderzoek uit.

ik lees berichten dat lotgenoten geweigerd zijn bij die zorverzekeraars vanwege hun medische verleden.
ze weten dat we kosten zullen maken om onze kinderwens in vervulling te laten proberen te gaan en hoe mooi hun polisvoorwaarden ook klinken en ons hoop geven je krijgt een extra klap na.
nu lees ik deze berichen al voordat ik me uberhaubt aanmeld, maar al die mensen die dit niet wisten krijgen nog eens een extra messteek.

een kind krijgen wordt niet meer als iets medisch gezien als het niet lukt maar als een luxe probleem.
als je geld hebt bereik je alles en zo zal nederland zich ook steeds meer verdelen tssen rijk en arm.
het klinkt bijna als een product waar een btw voor geld van 21%.

ik sta met mijn handen in het haar.
de wens is zo enorm groot. ik wil en kan deze wens nog niet los laten.
ik weet dat mijn lichaam een zwangerschap accepteerd alleen nog niet voor de volle 9 maanden.
ik heb geen rijke suikertante die ons kan helpen en we komen ook niet uit een familie waar geld geen rol speelt.
ik schaam me dan ook totaal niet dat financieel we nie bevoorrecht zijn en elk dubbeltje om moeten draaien.
sparen voor een 4e icsi poging is niet mogelijk.

IK WEET HET GEWOON EVEN NIET MEER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten