maandag 30 juli 2012

Texel

Vorige week Donderdag 26-07-2012 waren we door 2 vrienden die we hebben leren kennen via twitter uitgenodigd om een dagje naar Texel te komen waar hun op vakantie waren.
Dit aanbod pakte we met beide handen aan en keken al ruim van te voren uit naar een dagje weg.
Dit jaar zat er voor ons helaas geen vakantie in en dagjes weg is niet onze sterkste kant om te organiseren :)

Om 6 uur 's ochtends ging de wekken en om 7 uur vertrokken we van huis rijdend richting den helder.
Ow wat was dit vroeg en het weer zag er ook niet rooskleurig uit.
We reden keer op keer richting donkere grijze luchten.

Net iets voor half 10 kwamen we aan bij de veer en het was al druk. We hadden mazzel en konden direct met de eerstvolgende vaart mee.
Ik had een knoop in me maag aangezien ik zeeziek ben, maar al snel kon ik genieten van het stralende zonnetje dat doorkwam en het rustige water.
Geen last van zeeziekte of iets anders.

Eenmaal aangekomen aan de andere kant was het opnieuw navigatie instellen het naar hun park rijden. Helaas stuurde de navigatie ons de verkeerde kant op waardoor we, Jawel de weg kwijt waren.
M appte en belde ons en zo vonden we alsnog het park.

Eerste deel van de ochtend/middag hebben we gezellig zitten kletsen en gezamenlijk wat broodjes genuttigd.
Vervolgens gingen we het eiland verkennen en stopte we bij paracentrum Texel.
C vroeg of ik durfde te vliegen en voordat ik al ja had geantwoord waren er 2 plaatsen gekocht voor een rondvlucht boven Texel in een sportvliegtuig.
Beide mannen durfden niet te vliegen dus die bleven achter.

Wat een prachtig uitzicht. Ik heb genoten van de vlucht en zo C ook.
Je voelt je heerlijk vrij op dat moment en ondanks dat er 2 kleine kinderen mee vlogen achterin met hun vader schoot ons gemis geen enkel moment door mijn hoofd.
Dat moment was mijn moment en ik genoot er volle teugen van.
Eenmaal weer geland zijn we op het terras gaan zitten en hebben we even wat vocht bijgetankt want het was inmiddels goed warm geworden.

Onze rit vervolgde en manlief zag een bierbrouwerij, daar wilde hij graag wel eens naar toe.
Dus zo gezegd zo gedaan we gingen naar de bierbrouwerij.
Kaartjes gekocht voor de rondleiding en vooraf kreeg je bier te proeven.
C en ik sloegen dit af en kregen een glaasje water en de mannen die proefde van het bier.
Daarna kregen we een filmpje te zien waarin je het brouwen kreeg te zien want exact die dag lag het brouwen stil ivm een nieuw te installeren nog iets.
Wel kregen we de rondleiding, maar ik vond daar persoonlijk weinig aan, maar ik heb dan ook niks met bier.

We hebben nog wat rond gereden en zijn uiteindelijk terug naar hun huisje gegaan om daar te gaan eten en nog wat na te kletsen.
Na het eten hebben we nog gigantisch gelachen.
Ik laat de details erbuiten, maar ik kwam er niet meer uit.
De tranen die rolde over mijn wangen en zo was het ook een perfecte afsluiting van onze dag.

Om 20 uur namen we afscheid van elkaar want we moesten weer richting veer gaan rijden.
We dankte ze hartelijk voor de super gezellige dag en het lekker eten.
En zo gingen manlief en ik weer rijden, eerst naar de veer en vervolgens terug naar huis waar wij voldaan vermoeid om 00.00 in diepe slaap vielen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten