dinsdag 10 juli 2012

familie

Het afgelopen maand is er veel gebeurd.
Vooral omtrent mijn ouders en broertje.

Ik had me open gesteld voor een gesprek met hem op mijn voorwaardes en eisen.
Nadat ik maar niks hoorde hoe het ging en wat de stand van zaken was gooide ik er een berichtje uit en toen ging het balletje rollen.
Na wat heen en weer berichten te hebben verzonden met mijn vader gooide ik er een e-mail uit en spuugde daar mijn gal in.
Ik schreef letterlijk en figuurlijk alles op wat mij dwars zat en hoe ik me voelde bij die situaties.
Het werpte zijn vruchten af en kort daarna belde mijn moeder me in tranen op.
Ze was geschrokken van de e-mail en lang hebben we zitten praten over hoe ik dingen zie, voel en ervaar.
Sommige dingen kon ze begrijpen en sommige dingen had ze niet door.
Maar het was fijn om te praten en vooral fijn dat ik eens gehoord werd.

Hoofdstuk broertje heb ik denk ik definitief gesloten.
Hij wil niet praten.
Ja pas als ik mijn ongelijk toegeef.
Ben daar een harde in want weet gewoon 100% zeker dat ik niks fouts heb gedaan en ben dus ook niet van plan om in zijn val te trappen.
Ik vind het allemaal 1 grote schreeuw van aandacht.
Ik ontving nog wel een e-mail van hem, maar die heb ik gelezen en verwijderd en heb er niet op gereageerd.
Heb mijn ouders uitgelegd dat ik er klaar mee ben en dat hoe pijnlijk het ook voor hun is ook zij moeten accepteren dat hun kinderen niet samen meer door 1 deur kunnen.

Een aantal dagen na het telefoongesprek kwamen mijn ouders op visite.
Ik had het gevoel dat het allemaal nog wat ongemakkelijk was, maar ik heb me wel vermaakt.
Samen met me vader gezellig de tour zitten kijken en me ma hing er wat bij zoals ik wel gewend ben.
Ze hadden het naar hun zin en dat is wat telt.

Hopelijk zal de band nu weer wat beter worden en als ik me ergens ongemakkelijk bij voel of er doet zich iets voor dan gooi ik het eerder op tafel. want ik ben goed in het opkroppen van dingen en laten varen.
Maar nu ik weet dat ze ook naar mij luisteren zal ik dat niet snel meer doen.

Ben er opgelucht bij en zit daardoor ook wat lekkerder in mijn vel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten