maandag 4 juni 2012

Recensie boek Koningskinderen door Cathy Nijssen

Vorige week donderdag kwam mijn oud collegaatje Cathy gezellig een bakkie leut halen.
We hebben gelachen, maar ook samen serieus gesproken over mijn grote wens.
Cathy is een vrouw die oprecht is en geen blad voor der mond neemt.
Ieder woord die ze uit over onze kinderwens komt uit haar hart.

Ik vond dan ook dat dit een boek was om te lezen voor haar.
Sowieso houd ze van lezen, maar ook om haar een nog beter beeld te geven van hoe het allemaal in elkaar steekt, ookal wist ze dat allang.

Cathy is moeder van 3 prachtige zoons en gelukkig is haar een lijdensweg naar het moederschap bespaar gebleven.
Wel is het baren van haar kinderen niet van een Leie dak gegaan. Ze heeft met een hoop angst geleefd.

Hier haar recensie over het boek Koningskinderen van Ingrid van der Kuil:

Het boek Koningskinderen, ik kreeg het te leen van mijn lieve oud collega, zij en haar man zijn al jaren bezig om een wens, een droom uit te laten komen; een kindje een wonder!
Een collega van mijn man is vader geworden van zijn 18e wonder, hoe schril kan het contract zijn!!
Vanaf de eerste letter werd ik in het boek mee gezogen, heb een traan gelaten, een brok weg geslikt.
Ondanks dat wij onze 3 wonderen hebben gekregen via de natuurlijke weg hebben mogen krijgen was het deze wonderen op de wereld zetten niet zo vanzelfsprekend en hadden wij hulp nodig van de gynaecoloog en vooral daarin zat een hoop herkenning een flink stuk erkenning.
Eigenlijk zou iedereen die besluit de pil aan de wilgen te hangen dit boek moeten lezen want zoals proloog begint; kinderen krijgen is niet vanzelfsprekend maar een wonder!!

Bezoek de website van Ingrid van der Kuil en lees al haar vorderingen omtrent het boek en de laatste nieuwtjes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten