dinsdag 5 juni 2012

een maand verder

Vandaag was het zover.
Na gisteren gejogged te hebben en al wat spotting te hebben waargenomen brak het vanmorgen in alle vroegte goed door.
Heerlijk gepaard met de vrouwlijke pijntjes. Joepie ben zo blij een vrouw te zijn eens in de maand :(

Gisteren middag uit het niet had ik al besloten om een extra maand rust te nemen.
De eerste 2 weken na de mislukte verse terugplaatsing was er veel verdriet.
De twee weken die daarop volgde kwam ik tot rust en genoot ik van de kleine dingentjes.

Heerlijk van het weer genoten en in de zon gezeten en niet te vergeten kleine uitstapjes en genieten van elkaar.
Ondanks dat de liefde nog zooo diep zit vergeet je in een medisch traject wel eens extra tijd voor elkaar te maken en schuif je dat snel aan de kant.
Alles was gefocust op onze kinderwens en dat was bijna het enigste nog wat telde.
Iedere dag werd ik me bewuster van wat ik deed en dat ik daarvan moest genieten en zo merkte ik ook dat ik toch wel van 4,5 jaar dat we nu bezig zijn zeker zo'n 3 jaar hebben weg gegooid.

De kans is zeer aanwezig dat de droom nooit in vervulling zal gaan.
Na zoveel pogingen is het dan ook vaak moeilijk om nog de juiste hoop te houden.
Dus bekeek ik het van de andere kant.
Ik kan genieten van mijn man en ons leventjes met de diertjes.
Heerlijk samen op pad en dingen doen die we al zo lang graag wilde.
Tuurlijk steekt het als je dan dikke buiken ziet, kleine kindjes ziet rennen en weer een zoveelste bericht binnen komt dat er een zwangere is.
Toch lukt het mij steeds meer om relatisch te zijn.

Ons evaluatie gesprek heeft me goed gedaan en de vragen waar ik mee zat zijn beantwoord.
We kunnen starten en de medicatie ligt klaar.
Toch kwam er vanmorgen een moment van twijfel of ik dag 2 toch niet beter kan starten.
Maar nee ik moet en wil even alleen aan mezelf denken.
Op dit moment kan ik het niet aan om de spanning weer in te gaan.
Het willen staat heel groot in mijn oor te blerren, maar ik luister niet daarna, maar luister naar mijn verstand.

Op dit moment ben ik bezig met me lijf.
Probeer wat conditie op te bouwen en gezonder te leven.
Slik dagelijks me vitaminen en let juist op me voeding (ok nu niet, maar dat komt door de rode duivels)
Doordat ik nu zelf groente aan het kweken ben heb ik ook meer zin om het allemaal te gaan eten, het maakt het spelenderwijs allemaal interesanter en ja dat werkt dus niet alleen bij kleine kinderen, maar ook bij mij een volwassen vrouw.

We gaan er een extra mooie maand van maken.
Heerlijk in spanning zitten voor het EK en hopen op mooi weer zodat we er nog wat bbq's doorheen kunnen gooien.
Lekker wandelen op het strand of in de bossen en saampies arm in arm films kijken op de bank.

Ik kan oprecht zeggen dat ik nu genieten van ONS leven, Mijn leven!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten