dinsdag 15 mei 2012

Ons paleisje

Op 18 jarige leeftijd erfde manlief dit huisje van zijn oma.
Een 5 kamerwoning.
Normaal gesproken ga je van huis uit eerst naar een leuk klein flatje, als je je liefde tegen komt zoek je samen eerst iets kleins en ga je daarna denken aan kopen.

Bij hem liep het dus geheel anders en nadat wij elkaar in de zomer van 2007 weer tegen het lijf liepen na 5,5 jaar ben ik in November 2007 bij hem ingetrokken.
Lekker snel dus :))

In 2008 deden we een poging tot verbouwen, maar we liepen vele malen tegen de lamp en het geld raakte op.
Het werd een nog grotere bouwval en alleen met kerst wist ik er nog iets moois van te maken.
In de 2010 had ik inmiddels weer een baan en probeerde we de hypotheek te verhogen.
Die kosten konden we makkelijk dragen alleen de banken waren niet erg soepel meer.
De huize crisis was inmiddels ook van start gegaan en hypotheken werden niet makkelijk meer verstrekt.

Om een prijsopgave van de verhoging op te geven moesten we offertes aanvragen van wat we wilde en zo deden we.
We maakte ons lekker met een nieuwe keuken en nieuwe kozijnen en elektra etc.
Eindelijk in april 2011 kregen we groen licht en konden we de offertes omzetten in echte orders en begon onze droom werkelijkheid te worden.

Nadat ik in juli 2011 was geopereerd kwamen ze een week later de elektra omgooien en de ketel verplaatsen en de eerste week van augustus kwam daar onze keuken.
Mijn grote droom kwam uit, een geweldige grote keuken waar ik heerlijke gerechten kon gaan klaarmaken en geen uit elkaar vallende gamma keuken die alleen nog overeind stond dankzij het werkblad :s




Helemaal happy ben ik ermee, en ondanks dat er kleine mankementen aan mankeren waar we nog steeds voor over en weer bellen kan ik niet meer zonder me nieuwe stulpje.

Ongeveer 2 weken nadat de keuken erin zat kwamen ze de nieuwe kozijnen plaatsen.
Ow wat keken we er naar uit, heerlijk geen tocht meer in huis en een mooie luxer uitstraling.
We wisten precies wat we wilde en dat werd dan ook uitgevoerd.


2 mooie openslaande deuren achter naar de tuin toe (die er toen nog niet uit zag) en overal mooie grote kantel ramen die heerlijk open kunnen staan.
De eerste nacht merkten we gelijk het verschil, de slaapkamer ramen zaten er al in en we hadden t benauwd.
We hadden dan ook een dik dekbed ivm de kou en de tocht in huis en die gooiden we gelijk van ons af.
Heerlijk genieten was het en heb dan ook als een klein kind uren getuurd naar de raampjes.
Het duurde in totaal 3 dagen om alles erin te plaatsen en mooi af te werken.
Nu bijna een jaar later zijn we er nog super blij mee en vooral met de openslaande deuren naar onze pas aangelegde tuin wat ook al een klus op zich was.

In het huisje zelf hebben we de trap dicht gemaakt en een leuning gemaakt, een inberg kast gemaakt alle muren opnieuw behangen en nieuwe deuren geplaatst.



Ondanks dat het beneden nog niet af is en er nog veel puntjes op de i geplaats moeten worden gaan we toch al starten met een ander project.
Beneden is het vooral nog wat verven en de gang moet behangen worden en laminaat, maar dat komt allemaal goed.
We hebben boven uiteraard 4 slaapkamers, 2 grote en 2 kleine en manlief wil al heel lang de muur doorbreken van onze slaapkamer naar het kleine kamer eraan vast.
Ik heb dit lang tegen gehouden omdat ik graag van dat kamertje een babykamer wilde maken en heb ik 4 jaar hart nee geroepen.
Ik heb me over laten halen en we gaan dan nu toch die muur er tussen uit halen.
Ik heb er dubbele gevoelens bij, maar hé ik heb nog 2 prachtige kamers eventueel.
Ik doorbreek nu mijn eigen harde muur om er in mee te gaan en ik kijk er gek genoeg naar uit.
Druk aan het kijken wat ik voor me ramen wil, wat ik op de vloer wil en wat voor kastjes ik neer wil zetten.

Tis nu een kwestie van flink opruimen en uitzoeken en van veel dingen afstand doen en ons gereed maken voor een nieuw projectje.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten