dinsdag 1 mei 2012

Koninginnennacht/koninginnendag

2 Heerlijke dagen heb ik achter de rug, waarin ik mijn gedachtes even opzij kon zetten en genieten.

Koninginnennacht zijn manlief, ik en me beste dinnetje brennie naar de vrijmarkt in utrecht geweest.
We kwamen er jammer genoeg wat later aan dan gepland, maar dat mocht de pret niet drukken.
We stonden geparkeerd bij de jaarbeurs en zo blond als dat ik ben wist ik de weg niet en hebben we eerst kilometers gelopen voordat er een lampie ging branden dat we aan de andere kant van het station moesten zijn.
Schaamteloos aangezien ik toch 2 jaar lang reisadvies heb gegeven :))
Eenmaal daar aangekomen was ik eigenlijk al helemaal gesloopt van het lopen en zag ik het even niet meer zitten.
We zijn door wat straatjes gelopen, maar het was te druk om daadwerkelijk te kunnen kijken of we nog iets leuks op de kop konden tikken.

Brennie moest nodig plassen dus besloten we op een terrasje te gaan zitten er gelijk even te eten.
We belande bij een balkangrill waar we heerlijk een kipmaaltijd hebben opgepeuzeld en waar we met zijn drietjes een hoop gelachen hebben.
De avond was heerlijk en we zaten prima aan het water.
Maar we kwamen niet voor het eten, maar we wilde de sfeer proeven dus na voldoende uitgerust te hebben zijn we weer gaan lopen.
Na een uur waren we het toch echt zat, het was zoooooo druk dat we besloten om weg te gaan, maarja waar waren we.
We kwamen aan op een groot plein waar heerlijke muziek werd gedraaid, maar we moesten er doorheen.
En laat manlief nou net een hekel hebben aan drukte en aan die muziek, dus hand in hand als een treintje liepen we achter hem swingend aan.
Rond half 12 bereikte we de auto en hebben we flink lopen zuchten toen we eindelijk zaten, ik kon geen stap meer zetten en had het idee dat mijn voeten nog ergens daar wandelde.

Eenmaal thuis had ik flinke buikkrampen. Ik werd er wederom ontiegelijk onzeker van.
Toen ik eenmaal mijn hoofd rond de klok van 2 op het kussen legde was ik ook vertrokken naar dromenland.

De volgende morgen zouden we weer met brennie gaan braderiehoppen met der vriend en der kleine ventje.
We arriveerde rond 11 uur bij hun en gingen eerst met de kleine man naar de kermis.
Ow wat heeft hij zich vermaakt.
Ik de botsauto's met papa en met mama in een auto-treintje, en de grootste glimlach had die dan wel in de draaimolen.
De mannen waren te vinden bij een 1 of ander knip machine waar je doormiddel van het touwtje doorknippen de prijs die daar aan hangt kon winnen (natuurlijk geen prijs).
Vervolgens zijn we daar het dorp in gegaan en hebben we wat geneusd.
Ik kon mezelf wel voor me kop slaan, ik was bekaf en kon alleen maar denken aan m'n bed.
Nadat de kleine nog even in een springkussen zijn energie had opgemaakt liepen we richting hun huis waar het tijd was om de bolletjes in te brengen en even een half uurtje met beentjes omhoog te zitten.
Ow wat een genot.

Nadat we met zijn allen uitgerust waren gingen we weer op pad.
Dit keer gingen we naar zuid toe waar een grote braderie was.
Helaas leek dit echt een rommelmarkt en kon ik genieten.
Het was warm en te druk.
Bren had nog wat spullentjes gekocht en toen kwam daar de beslissing dat we gingen barbecueën met zijn allen.
Wij zouden de boodschappen gaan halen omdat we ook nog even naar huis moesten voor de hond.

's avonds hebben we met zijn allen heerlijk gegeten en de dag nog eens na besproken.
Rond de klok van 21 uur gingen we naar huis en nog geen uur later lagen we in bed.
Beide helemaal versleten en het duurde dan ook niet lang voordat ik weer in dromenland belande.

De buikpijn was overigens helemaal verdwenen, tijdens het vele lopen alleen flinke steken in de lies.
En natuurlijk heb ik niks geshopt, en ondanks de vermoeidheid en de warmte heb ik 2 topdagen gehad.

Tis nu weer over met de pret en begint het dagelijkse leven weer.
Manlief is weer naar het werk en huishouden gilt om aandacht.
Dus mooi wat te doen om de dagen te laten slijten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten