donderdag 26 april 2012

Infectie

Ook smerige praatjes horen bij de ICSI reis.
Dat de utrogestan bolletjes een tsunami aan witte vloed veroorzaken weten de meeste gebruikers wel.
Voel me de hele dag door smerig en vies.
Ow wat zal ik blij zijn als het 5 mei is.

Het vervelende is dat ik erg snel een schimmelinfectie kan oplopen.
Ik draag daarom ook niet liever heel de dag door inlegkruisjes, maar met die bolletjes kan ik dan ook niet anders.
Toen ik van de week de inbrenghuls verkeert plaatste haalde ik mezelf open.... AUW
al snel begon de ellende.
Gisteravond na de TP kreeg ik verschrikkelijke jeuk en wist ik alweer hoe laat het was.
Aangezien de huisartsenpost hier erg moeilijk doen als ik voor een receptje bel had ik maar besloten om tot de volgende ochtend te wachten en mijn eigen huisarts te bellen.
Dus flink gekoeld en goed schoon gehouden was de enigste optie voor de nacht.
Je kon me bijna wegdragen naar delta. Wat is jeuk toch verschrikkelijk en er is zo weinig dat je er tegen kan doen.

Vanmorgen toen ik heerlijk uitgeslapen had belde ik direct de huisarts.... Op vakantie tot 1 Mei... heb ik weer :s
Dus nummer genoteerd van artsentelefoon en daarheen gebeld.
Drukte aan de foon dus besloten om later terug te bellen.
's middags eindelijk aan de telefoon en kreeg vervangend telefoonnummer.
Ik belde de assistente en melde dat ik een vaginale schimmelinfectie had en hier graag medicatie voor wilde en vermelde daarbij zoals overal omschreven stond dat ik gisteren een terugplaatsing heb gehad en op dit moment utrogestan gebruik.
Ze vroeg of ik de inbrengpil of de zalf wilde.
Ik zei nog erg lacherig, doe mij de zalf maar want breng dagelijks al genoeg in. Deze opmerking werd denk ik niet hartelijk ontvangen en ze vroeg me het faxnummer van de apotheek.
Ja hoe moet ik dat nou weten, dus ik snel googelen en het faxnummer doorgegeven.
Ik vroeg nog extra na of ik de zalf wel mocht gebruiken een dag na TP en toen antwoorden ze liever niet maar als u zo'n jeukt heeft moet het maar.
Ok toen sloeg de twijfel toe, wat moet ik doen.
Het receptje ligt eind van de middag klaar en krijg zo'n antwoord, is dat nou een geleerde assistent :s
Ik besloot om de gynaecoloog te bellen en kreeg een bandje te horen dat ze met lunchpauze waren.
Natuurlijk het zal wel eens meezitten.
Nadat de lunchpauze erop zat belde ik naar de assistente en legde het verhaal uit.
Ze wist dat het gebruik mocht, maar omdat ik zo twijfelde wilde ze overleggen met de arts en zou me later terug bellen.
Ondertussen pufte we vrolijk verder en probeerde ik de kriebels te vergeten.
Eindelijk na een half uurtje belde ze en legde ze uit dat de inbrengcapsule of zalf wel mocht maar dat de tabletvorm om oraal in te nemen niet mocht.
Pffffff wat was ik opgelucht.

Nu dus wachten tot de klok van half 5 a 5 en dan naar de apotheek wandelen om snel me receptje op te halen en te smeren met liefde.

-------------------------------------------

En na het publiceren van deze blog dacht ik: Laat ik eens de apotheek bellen hoelaat het recept klaar ligt!!!
Zulk lekker weer is het niet om voor niks heen te lopen.
Nou maar goed dat ik heb gebeld, want ze hebben de fax ontvangen alleen hebben ze het product niet in huis en is het er morgen pas vanaf 09.00 uur.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Hier schiet ik dus niks meer op pfffff.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten