woensdag 25 april 2012

De terugplaatsing

Jaaaaa, vanmorgen was het eindelijk zover. We mochten onze emmies genaamd Jut en Jul ophalen om heerlijk warm bij mamsie te logeren voor (hopelijk) de komende 8 maanden.
De nacht was super verlopen en we hebben beide heerlijk relaxe geslapen.
Toen de wekker om 8 uur af ging sprong ik uit me bed de douche in omdat ik me eens niet last minute wilde haasten.
Eenmaal beneden de gezellige bolletjes ingebracht en daarna genoten van een kop koffie.
om half 10 gingen we op pad, want we hadden een afspraak staat om 11:20.

toen we daar aankwamen om 11:00 zag ik al dat onze favo dokter W dienst had en kon dus toen al me geluk nie op.
inmiddels liep t al wat uit en kwam de dokter naar de wachtkamer en vertelde dat we zo gingen starten, maar dat die de zuster kwijt was.
we hebben daar flink om moeten lachen.
zo'n 5 minuten later werden we geroepen en kon t gaan beginnen.

we werden begeleid naar het eerste kamertje waar ik me van onder moest uitkleden en waar manlief van die mooie blauwe slofjes moest aantrekken.
eenmaal aangekomen in DE kamer mocht ik plaats nemen in de stoel.
er werden wat controlle vraagjes gesteld en konden we daadwerkelijl van start.
als eerste werd de eendenbek geplaatst en werd ik gereinigd, daarna wilden die met een lege catether of de doorgang soepel ging ivm dat wel eens anders is geweest.
de catether ging probleemloos naar binnen en kon de verpleegkundige de juiste gegevens doorgeven aan de embryoloog en was het wachen op Jut en Jul.
in deze wacht tijd grapte we n
og wat met zijn allen en attendeerde de dokter er nog eens op dat het nu toch echt eens moest lukken.

het deurtje van het raampje ging open en daar was het slangetje met onze 2 kanjers.
zonder er ook maar iets van te voelen werden ze geplaatst.
ik moest nog even blijven liggen me de eendenbek etc omdat de embryoloog eerst nog ging checken of de embryoos daadwerkelijk uit het slangetje waren.
toen dat het geval bleek te zijn werden de materialen verwijderd en mocht ik me weer aan gaan kleden.
vanuit daar mochten we plaatsnemen in de rustkamer waar de embryologe nog langs zou komen om de vorderingen te melden.

het duurde niet lang voordat de embrologe kwam.
ze vermelde opnieuw dat er 15 eicellen waren gevonden en dat er daarvan 10 rijp waren en dat daar 4 bevruchtingen uit voort zijn gekomen.
1 daarvan is ingevroren in dusseldorf en 3 hebben hier in de stoof gelegen.
2 die terug geplaatst zijn zagen er perfect uit en waren gegroeid tot blastocyste en stonden op t punt van innestelen.
de andere liep iets achter en stond op t punt tot doorgroeien naar blastocyste.
deze zullen ze morgenochtend alsnog beoordelen en als deze door gegroeid is wat moet op die dag zal die vervoerd worden naar dusseldorf en daar ingevroren worden.

al met al ben ik super blij met dit resultaat en kan ik me glimlach niet wegstoppen.
nu begint t moeilijkste het wachten, maar dat gaat goed komen.
ondanks dat we de uitslag nog niet weten ik geniet van elke dag dat ik zoiets bijzonders mee mag maken.


2 opmerkingen:

  1. Wauw meis! Dat is wel eens anders gegaan allemaal!!! Ik hoop inderdaad dat Jut en Jul gezellig bij je blijven komende 8 maanden! De duimen draaien hier volop! Knuffel voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker wel eens anders gegaan. Heerlijk alles van een leije dakkie. Hopelijk blijft dat tot Volgend jaar hihi.

      Verwijderen