donderdag 1 juli 2010

IUI 4/5


In eerste instantie wilde ik het verhaal met wat er allemaal gebeurd is in het Erasmus ook opnieuw beschrijven maar dat is zoiets negatiefs dat ik die maar weg hou en direct overskip naar onze nieuwe behandeling in ST. Geertgen.

Het welkomsgesprek daar was prima, we kregen een rondleiding van wat waar was en kort daarna kregen we een intake gesprek.
We mochten wee plaatsnemen in de wachtkamer en werden daarna bij de gynaecoloog geroepen.
Hij vroeg het 1 en ander aan ons en wilde daarna een afspraak maak om zaad te laten controleren.
Het mooie hiervan was dat hij ook mijn follikel wilde meten omdat als het zaad goed zou zijn hij het ook wilde gebruiken en niet weg wilde gooien en vroeg dus toestemming voor een eventuele 4e IUI poging.
Dit vonden we een geniaal idee en gingen ermee accoord.
De follikelmetingen vonden plaats en al snel was de datum daar dat het zou gaan plaatsvinden.
Het enigste wat nieuw voor mij was was dat ik zelfpregnyl moest prikken.
Dit vond ik doodeng want ben als de dood voor naalden maar ow wat ben ik trots op mezelf dat ik dat toen gedurft heb.
Maandag 2 Augustus wilde ze een Inseminatie doen.
Die ochtend was het heel erg spannend want de IUI zou alleen doorgaan als het zaad voldeed aan de IUI eisen en dit wat het geval.
De inseminatie ging weer prima maar helaas ook deze IUI mocht niet slagen.
We besloten om nog een ronde IUI te proberen.
Er was eerder al voorgesteld dat we ook mochten beslissen voor ICSI en dan wilde ze TESE bij mijn man doen maar dit vond die heel eng dus vandaar ons besluit om nog een 5e IUI te doen.
Deze inseminatie verliep ook prima en de wachtweken waren weer als vanoud slopend.
En ja daar is het bekende zinnentje weer.
Het sprookje hield op en werd ongesteld.
Al snel besloten we om met IUI te stoppen en over te gaan op ICSI.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten