vrijdag 14 augustus 2015

Groen licht

Gisteren mochten we voor de tweede follikelmeting langskomen, een dag eerder dan dat de gynaecoloog in eerste instantie voorstelde.
Maar goed dat ik me gevoel wederom liet spreken.
1 follikel is lekker door gegroeid en heeft een speurt gehad in 48 uur tijd van 12 mm naar 19 mm.
Baarmoederslijmvlies zag er ook perfect uit, 9 mm.

We mochten direct door naar de verpleegkundige waar alles doorgesproken zou worden en waar ik direct pregnyl moest spuiten.

Ze vroeg of ze het moest spuiten, maar 100 naalden verder doe ik het liever zelf haha.
Dat was wel even wennen zeg. Het is alweer 2 jaar geleden dat ik zelf spoot, maar duidelijk zoiets verleer je nooit.

Woensdag zal onze blastocyste ontdooid worden en horen we die ochtend of dat goed gegaan is.
Bij positief bericht horen we ook direct hoe laat we ons die dag nog moeten melden.
Heel spannend allemaal.

Vandaag is dag 0 begonnen!

We zijn nog altijd super positief en vooral relax.
Van zenuwen of nervositeit hebben we weinig last, maar dat zal woensdag wel 180 graden draaien hihi.
Tot die tijd ben ik veels te druk met de pijn in me schouder.
Dit hebben we ook nog besproken bij de verpleegkundige, maar helaas hoort dit erbij.
De pil heeft de endometriose onderdrukt, maar door de pijn is duidelijk dat het wel weer terug is.
Tot aan de terugplaatsing mag ik paracetamol blijven slikken (al werkt dat voor geen meter) en tot een zondag mag ik wat zwaarders.
Daar neem ik gebruik van zodat ik nog iets slaap om zo uitgerust mogelijk te zijn.
Ik laat de pijn in ieder geval geen roet in eten gooien en me humeur veranderen.

Op naar woensdag!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten