zondag 25 november 2012

Wensballon

Vandaag zijn manlief en ik heerlijk naar de maasvlakte geweest. Windkracht 8 a 9, het perfecte weer voor ons. Goed gezandstraalt en de wind door onze hoofd laten waaien. Genieten van de golven die breken op de golven. Ook sta je stil bij alles wat je voor je kiezen hebt gehad. Onze onvervulde kinderwens en het verdriet wat je daarbij meedraagd. Het gemis is groot en dat gemis blijft groot. Toch wil ik wat er allemaal al gebeurt is achter me laten. Iets wat heel moeilijk is, maar ik kan anders niet verder. We kunnen de tijd niet terug draaien en andere keuzes maken en andere paden bewandelen dus moeten we het doen met wat we hebben. We hebben elkaar en dat is het belangrijkste wat telt.                 Sinds een week zijn een vriendin van me en ik het project decembersteun.nl gestart. Hier haal ik heel veel voldoening uit en het geeft me iets om de decembermaand mee door te komen. Deze maand is altijd heel beladen en brengt nog meer verdriet met zich mee. Nu kunnen we vele mensen helpen. Ze kunnen wat kopen, een steunkado zo hebben we het benoemd. Een kaartje een gelukshangertje of 1 van de vele artikelen die gedoneerd zijn door ondernemers. De gehele opbrengst doneren wij aan het blad uitgerekendjij.nl een magazine wat in ontwikkeling is voor ongewenste kinderloosheid. Een blad waar vele baat aan kunnen hebben. Toch zijn de steunkado's in de winkel niet alleen voor die groep mensen. Als je vader, moeder, zus, neef of wie dan ook een dierbare heeft verloren zijn de decembermaanden ook zwaar of voor welk ander gemis dan ook. Ook bij ziekte kan een steunkado als prettig ervaren worden. Natuurlijk hoeft er geen verhaal achter te zitten. Je wilt graag wat doneren voor het blad doormiddel van een product te kopen dan is dat ook mogelijk dus we spreken alle groepen aan en maken geen hokjes. Ik wil toch ook niet in het hokje ongewenst kinderloos gepropt te worden. Naast onze inzet voor de website heb ik zelf ook artikelen gekocht. De wensballon! En we weten al precies wanneer we die gaan gebruiken. 31 december als het donker is zullen wij naar een plaats gaan waar wij altijd rust vinden en daar onze wens opschrijven en vervolgens  laten we de wensballon op gaan. Hiermee sluiten wij de jaren vol verdriet en pijn af en verwelkomen wij de nieuwe jaren. Jaren waarin wij te weten zullen komen of we definitief kinderloos blijven maar naast die onzekere toekomst gaan we ook nog sterker samen het nieuwe jaar in. Veel hebben we te verduren gehad maar niks en niemand krijgt ons kapot. Ik kijk absoluut niet uit naar sinterklaas en kerst maar wel kijk ik uit naar 31 december: het oplaten van onze wensballon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten