dinsdag 2 oktober 2012

I'm back

Eindelijk gaat het weer wat beter met me, ik ben goed aan het aansterken nadat ik gestopt ben met de estradiol.
Helaas kreeg ik zoals jullie al lazen in mijn laatste blog er nog een griepje overheen, maar ook die is vertrokken en heb ik alleen nog een snotneus eraan over gehouden en een stem die niet mee werkt.

De pijnstilling voor mijn schouder doet ook goed zijn werk.
Wel heb ik ervoor gekozen om deze 's avonds in te nemen ongeveer 1 tot 2 uur voordat ik naar bed ga.
De eerste dag dat ik ze innam leek ik wel een dronken tor.
Ik nam de pil in om 10.30 toen en om 11.00/11.30 kon ik niet normaal meer functioneren en viel ik op de bank in slaap waar ik pas 4 a 5 uur later uit ontwaakte.
Heerlijk om even me slaap te kunnen inhalen, maar ik haal graag iets uit de dag.
Nu ik ze dus 's avonds inneem slaap ik extra goed en wordt ik wakker zonder pijn in mijn schouder dus 2 vliegen in 1 klap zou ik zeggen.

Deze week begon met een nieuwe wending.
Manlief is enige tijd geleden aangenomen bij zijn nieuwe baas en nam afgelopen vrijdag dus afscheid van zijn huidige werk toen.
Gisteren (maandag) was zijn eerste dag.
Om 06.30 ging de wekker en ik heb besloten er elke dag met hem uit te stappen zodat ik zelf ook wat ritme krijg.
Vroeger werkte die altijd van 06.00 tot 14.30 en van 14.00 tot 22.30 dus dit was wel even wennen.
Ik maakte een heerlijk ontbijt voor ons tweeën en smeerde zijn brood om mee te nemen, een echte huismuts wordt ik dus al.
Hij was zenuwachtig en ik had daar ook last van.
Hij gaat immers van jaren buiten te hebben gewerkt op kantoor werken, wel in dezelfde bedrijfs categorie maar toch is het anders.
Toen die om 17.30 thuis kwam stond er een lekker bord warm eten voor hem klaar en bespraken we zijn eerste werkdag.
Super gezellig en erg relax vond hij het.
Op zijn oude werk was het altijd hectisch en stressvol en nu gewoon lay back zijn werk doen.
Zijn collega's benoemde die eerste dag van hem als een drukke dag maar jullie lezen al dat dat voor manlief heel erg anders was.

Samen hebben we nu meer tijd voor ons sociale leven.
Daarnaast draagt hij geen stress meer bij en gaan we genieten van alles.

Nu moet ik alleen nog snel helemaal herstellen van alle pijntjes en kwaaltjes en dan is het weer tijd om onze iglootjes op te gaan halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten