vrijdag 17 augustus 2012

schoonpapa a.k.a schone paps

mijn schone paps zoals ik hem ben ga noemen nadat hij me altijd schone dochter noemde is in de jaren veel voor mij gaan betekenen.
het is een man met zijn hart op precies de juiste plaatst.
ookwel een tweede vader voor me.
hij is daar voor ons als we hem nodig hebben of het nu kleine of grote dingen zijn.

deze man heeft er in zijn leven ook flink van langs gekregen en ik bewonder hem enorm hoe hij daarmee omgaat en van elke dag een feest maakt met zijn mindere gezondheid.

als je dan gebeld wordt dat die is opgenomen in het ziekenhuis dan schrik je.
je weet nog niet wat er allemaal gaande is en de stress schie dan ook vanuit je tenen omhoog en pakt je in.
je ziet hem de eerste dag liggen in dat ziekenhuis bed met zoveel pijn. je hoort hem nooit klagen als die ergens last van heeft en dan gaat het je ook aan je hart.
de tweede dag op de ic is het een hoopje mens die door de narcose en de morfine niet geheel bij de tijd is en dat raakt je nog meer.
alsmje hem de dag daarop weer op zijn eigen afdeling ziet liggen en weer ouderwets zijn grappen terug heb doet dat me weer goed.
en ben er dan ook van overtuigd dat die weer hersteld hiervan.

door deze dagen ben ik me ook nog meer gaan beseffen dat wij hem nog meer dan anders opa willen maken.
het zou zo'n toffe opa zijn vol met humor en denk ook wel verwennerij.
even schoot door mijn hoofd om de terugplaatsing te staken, maar manlief zei gelijk al dat die dan boos zou worden.
dus deze terugplaatsing doen we naast voor ons zelf ook speciaal voor hem.

want men wat willen wij graag in plaats van pa of schone paps OPA gaan zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten