maandag 11 juni 2012

De babyshower

Zaterdag was het dan zover de babyshower.

De week voordat de datum naderde zei ik tegen mezelf: Patries je gaat gewoon heen. JE kan niet om de brei heen blijven draaien. Wat nou als je zelf nooit mama wordt, ga je dan al die feestjes uit de weg?

Ik was het eens met mezelf, maar vrijdag veranderde dat.
Er viel een grote steen op mijn maag en wist dat ik er niet goed aan deed om te gaan.
Maar ow wat was ik bang voor de reactie erop.

Om 17.30 's avonds zaterdag brak ik definitief de knoop door en smsde 1 van de babyshower planners met het bericht dat ik het niet aan kon om te komen en dat ik rond de klok van 20.30/21.00 de zwangere een berichtje zou sturen.

Eerder die week was ze bij me op de koffie geweest en heeft ze een wit/grijze nijntje met muziek van me gekregen. Deze wilde ze heel graag en toevallig liep ik hem tegen het lijf een paar weken geleden. Ik had haar toen opgebeld en ze zei: Neem maar mee je krijgt zo snel mogelijk geld van.
Ik had dus het ideale cadeautje voor der en die had ze inmiddels ook al in haar bezit. Omdat ze geen geld bij der had zei ik zo: Dat komt nog wel.

Om 20.30 's avonds stuurde ik haar een whats app.
Ik kon voor me zien dat ze binnen kwam lopen op der verrassing en in huilen uitbarste en zo opende ik dus ook mijn berichtje.
Ik schreef dat ik het niet op kon brengen en dat ik haar feestje niet wilde bederven met mijn gesnotter.

Nu was het wachten geblazen om een antwoord.
Zal het in goede aarde vallen? Zal ze het me kwalijk nemen? etc etc...

Om 01.30 's nachts ging me telefoon (ja ja ik was nog wakker)
Het was me vriendin.
Met trillende handjes opende ik het berichtje:

Lieve schat, het was een enorme verrassing en bedankt voor nijntje. Ik vind het jammer dat je er niet was, maar ik begrijp je volkomen. Snel gaan we samen de foto's bekijken.

Pffff een pak van me hart.

De volgende dag ging ik naar haar toe omdat we iets op moesten halen en naar mijn neef moesten brengen.
Ze liet in de babykamer "waar ik toch wel even moest slikken" der gekregen cadeautjes zien.
En tot slot omdat ik er in gedachte bij was kreeg ik een babyshower bedankje mee.
Dit raakte me enorm, want eigenlijk had ik dat niet verdiend.

En nu op naar de geboorte van de kleine meid.
Afspraken hebben we al gemaakt, dat ik op kraamvisite kom als er geen andere visite is.
Hier had ze wederom begrip voor.
Heb vele kraamvisite het afgelopen jaar genegeerd en ben nooit heen gegaan, maar nu wil ik sterk zijn en het doen.

Op naar de uitgerekende datum 12-07-2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten