zondag 15 april 2012

keuzes maken

14 dagen geleden werd ons gevraagd of we 1 of 2 emmies wilden laten terugplaatsen na de punctie.
ik zei de gyn dat we daar nog niet over gesproken hadden en ik ook niet gelijk een antwoord wilde geven.

nog voor de eerste follikelmeting namen manlief en ik wat dingen door.

icsi1: 225 gonal 11 follikels, 9 eicellen, 6 bevrucht, 1, terug geplaatst, 4 ingevroren.
icsi2: 300 puregon, 7 follikels, 10 eicellen, 4 bevrucht, 1 terug geplaatst, 1 ingevroren

arts vermelde ook dat de eivoorraad aan t slinken was, ze waren lui en zelfs met de hoogstendosis stimulering waren ze niet vooruit te branden en van slechte kwaliteit.
mijn eivoorraad deed het niet op puregon ben ik van mening en mocht voor de laatste icsi ook weer terug naar gonal.
bij de eerste follikelmeting dus al 12 follikels.

ik heb de arts om advies gevraagd betreft onze keuze maken en ook de assistente hebben we mee gekletst.
12 follikels zegt natuurlijk nog niks, het gaat erom hoeveel eicellen er gevonden worden en hoeveel er bevrucht raken.
beide gaven ze duidelijk aan dat een vese poging t meeste kans van slagen heeft.
ik neigde dus als gelijk naar 2 emmies, maar manlief was nog aan t strubbelennomdat die zo bang is dat er straks wederom maar 2 emmies overblijven en we in 1 klap alles op deze poging zetten.
ik ben wat optimistischer en zie t zonnig in en weet dat we na dit altijd nog 1 cryo hebben en dat onze kansen nog niet helemaal op zijn.

vandaag wilde ik dus daadwerkelijk rust in me hoofd creeeren en een keuze maken.
ik besprak met lief mijn onderbuikgevoel en mijn beredenering en eigenlijk al snel riep hij dat hij er dan ook 2 wilde laten terug plaatsen.
ik maak van die zin nog een grapje door te zeggen dat ik toch niet helemaal blij was dat hij er ook 2 ging laten plaatsen en zo was de spanning een beetje van t toch wel zware traject af.

we gaan er dus voor 2 en t begint nu al heerlijk te kriebelen, laat die punctie maar komen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten