maandag 16 april 2012

2e Follikelmeting

Vandaag was het dan eindelijk zover de tweede follikelmeting en voor mijn gevoel gingen er nog een hoop volgen aangezien me follies vaak erg lui zijn.

Afgelopen nacht was een hel, ik kon niet in slaap komen.
Ik lag maar te draaien en te woelen en na wat hazeslaapjes besloot ik er om 9 uur maar eens uit te stappen. Best aan de late kant voor een doordeweekse dag.

Als eerste ging mijn twitter open of er al nieuws was op twitter van een aantal meiden en dat was er. Ik was direct in een positieve vibe maar de zenuwen namen al weer snel de overhand.
De hele ochtend heb ik lopen tobben en uiteindelijk moest ik nog opschieten ook want om 14:15 zou manlief voor de deur rijden om te vertrekken.

Eenmaal aangekomen bij de kliniek 30 minuten te vroeg begon het helemaal te kriebelen en manlief en ik pakte onze mobiel en hebben heel twitter gebombardeerd met kletspraat en onzin.
Hoezo zenuwachtig :)
na anderhalfuur wachten waren we aan de beurt bij onze favo dokter W
Hup broek uit en liggen maar zoals die altijd zo heerlijk charmant verwoord.
Baarmoederslijmvlies 10 mm super netjes.
Recht 1,2,3,4,5,6,7 follikels mevrouw

De grootste 17 mm en de kleinste 14 mm ze doen dus allemaal mee
Link 1,2,3 follikels mevrouw

De grootste 15 mm de kleinste 14 mm ze doen dus allemaal mee
Wow wat ben ik hier blij mee.
Broekie weer aan mevrouw en dan gaan we even babbelen.

Eenmaal het broekie weer aan en plaatsgenomen.
Nou vrijdag de punctie dan maar
:o Stomverbaasd waren we, zo snel dat hebben we nog nooit mee gemaakt, geen ene iui of icsi had maar 2 echo's nodig altijd 5 of meer.
En jaja gelijk onze beslissing aangegeven we willen er 2 terug plaatsen.
We hebben de medicijnen door genomen en mocht weer plaatsnemen in de wachtkamer.

Na een kwartiertje werden we geroepen door de assistente en daar werd me bloeddruk gemeten ivm de rapifen en ook die was netjes.
Vervolgens alle tijden en data's doorgesproken.

Schema is als volgt

17-04 Ochtend decapeptyl en gonal 300
18-04 ochtend gonal 300 en 's avonds om 23:15 10.000 pregnyl
19-04 rustdag
20-04 om 09:45 zaad produceren en inleveren 10:15 de punctie

Wow wat is het toch snel gegaan.
Alle medicijnen zijn in huis.
De laatste 3 spuiten voor de komende 2 dagen, de pregnyl voor woensdag de 2 stuks paracetamol en diclofinac om in te nemen 1 uur voor punctie en de utrogestan met inbrenghuls voor de komende 16 dagen na de punctie.



Wel besefte ik op de terugweg hoe hyper ik ook was dat het toch wel ook kant had met angst en minder blijdschap.
We gaan ons voorbereiden op de allerlaatste punctie ooit. Als dit niet slaagt is t over en voorbij.
En na wat nagerekend te hebben besefte we ook dat we rond de sterfdag van manlief zijn broer mogen gaan testen 21-12-1979 - 06-05-1996*
Hopelijk krijgt de maand mei naast die zwarte rand ook een nieuw lichtpuntje.

Op naar vrijdag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten