donderdag 5 april 2012

de uitgangsecho

wat keek ik gisteren uit naar de uitgangsecho dat was voor mij de eerste stap na een rotperiode.
ik hield de fileinformatie thuis goed in de gaten en om 16:45 vertrokken we van huis richting zuid-oost brabant.
we waren nog niet eens op de snelweg en stonden al vast en nog geen 30 minuten later stonden we alweer vast net nuiten rotterdam, toen wist ik al da we niet op tijd zouden komen en helaas was de kliniek maar tot 17:00 uur telefonisch bereikbaar dus reden we op de goede gok erheen in de hoop dat het niet te veel uit zal lopen.
de gehele rit hebben we meerdere malen vast gestaan of voetstaps gereden en ieder half uur werd op de radio gezegt dat het een normale avondspits was. nou dit was geen normale spits, we rijden al 2 jaar deze route en de enigste file die wij altijd tegen komen is bij hardinxveld-giezendam.
ik raakte flink gefrustreerd maar probeerde niet te stressen.
uiteindelijk kwamen we een kwartier te laat aan dus he viel nog mee.

eenmaal binnen zei de assistente al direct dat het uitliep zoals ik ook verwachte.
het voelde wel fijn om daar weer te zijn, tis bijna te schandalig voor woorden, maar het is een tweede thuis geworden.
je kent de gastvrouwen en alle doktoren, assistentes em apotekersassistentes.
een uur na onze afspraak waren we aan de beurt.
dk. B riep ons binnen.
zo zegt ze: jullie gaan er weer voor?
ik mocht me van onder uitkleden en met de echo werd gekeken of alles er goed uit zag.
gelukkig, ze zei:geen cystes of andere rare fratsen. mooi bedje baarmoederslijmvlies en aan beide zijdes begin groeiende eicellen.
ik mocht me weer aankleden en de medicatie werd door gesproken en me geschiedenisn etc.
ze vroeg tot slot nog of we 1 of 2 embryo's wilden laten terug plaatsen.
manlief en ik zijn daar nog niet over uit. de vorige icsi had ik weinig follikels en als we er nu weer weinig hebben vind ik t een risico om er 2 terug te plaatsen, aan de andere kant een verse terugplaatsing heeft de meeste kans om te blijven plakken dus tussen me oren wordt geroepen dat ik die gok gewoon moet nemen.
vind het een lastig besluit en ben dan ook erg benieuwd naar jullie mening en naar wat jullie zouden doen.
tot die tijd dat we het nog niet weten hebben we ook nog geen besluit genomen en bekijken we het rustig.
nadat we klaar waren mocht ik naar de apotheek toe om een nieuwe voorraad medicatie aan te schaffen en vervolgens door naar de balie om een afspraak te maken voor de follikelmeting.
dk. B Wil ons graag over een week terug zien dus zo gezegt zo gedaan een afspraak is gemaakt.
volgende week woensdag 11  april zal de eerste metin plaatsvinden bij dk. M om 10:40.

terug naar huis hadden we gelukkig nergens geen file meer en stapten we ons huisje binnen rond de klok van 22 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten