zondag 9 september 2012

en we gaan nog even langer wachten

na 2 dagen mochten we opnieuw een test doen.
ok, ik deed het eerder maar de streep zat er in de afleestijd en is nog steeds even vaag en niet op foto vast te leggen.
omdat het in de afleestijd te zien is moet ik het als positief beoordelen en dus doorgaan met de hormonen en de test herhalen.
nu zal ik daar netjes wat dagem tussen laten zitten.


velen zeggen dag ik een digitale test moet gaan halen, maar hier mijn beredenering waarom ik dat niet doe.

in feb 2011 ben ik eventjes zwangertjes geweest van mijn cryo transfer zonder dat ik het wist.
toen de menstruatie doorbrak teste ik voor de zekerheid en die was geheel blanco.
2 wekem later na de menstruatie deed ik zonder reden een test, geen idee waarom.
knal positief.
we werden van blijdschap terug naar verdriet terug gegooid.
na 4 slopende dagen met de woorden ja je bent wel zwanger en nee het is een miskraam was ik emotioneel gebroken.
ik maakte dus wel hcg aan maar niet vroeg.
het verdubbelde zich dus ook duidelijk niet.
de menstruatie was geen menstruatie maar een doorbraakbloeding of ieta, want na een echo om te kijken of het misschien geen buiterbaarmoederlijke zwangerschap was begon ik opnieuw te bloeden en dat was de uiteindelijke miskraam
volgen jullie het nog.
als ik daadwerkelijk een slowstart heb of weinig hcg aanmaak of wat dan ook en ik doe die digitale test staat er met die vage streepjes zeker nie zwanger.
ja dan heb je duidelijkheid maar weet ik van die vage streepjes en mijn eerdere verhaal.
ik zit in een kunstmatige cyclus en moet bij een zwangerschap doorgaan met oestrogeen hormonen tot de tiede week van de zwangerschap en bij geen zwangerschap stoppen. als ik dus bij een digitale test lees niet zwanger stop ik en maak ik geen baarmoederslijmvlies meer aan en breekt dat af met als vervolg een menstruatie. ik durf nog nie ervan uit te gaan dat de testen negatief zijn en dus ook nie t stoppen.

dus ik ga nu even door met streepjes. als er maandag of dinsdag weer zo'n vage streep binnen de afleestijd zit ga ik de huisarts bellen voor een bloedtest.

ik hou jullie op de hoogte. ik ga nog even door zenuwen.

2 opmerkingen:

  1. Als je zo laat hcg aan maakt is het dan geen optie om pregnyl door te spuiten? Meerdere dames op het forum moeten dit namelijk ook doen (en daarom kunnen ze dan niet vroeg testen, maar als het de embryo ondersteunt dan maakt dat niet uit natuurlijk).

    Sterkte met wachten!! En een bloedtest geeft misschien een duidelijker beeld, dus gewoon aanvragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi tielke

      Pregnyl kreeg ik niet omdat ik in deze kunstmatige cyclus geen eisprong heb gehad en dat dus niet ondersteunend is. Gaat echt puur om de groei van het baarmoederslijmvlies en daarvoor dus alleen oestrogenen als hormonen. Pregnyl krijg je alleen als je een eisprong hebt dus bij een punctie of een transfer in een natuurlijke cyclus.

      Mijn lichaam moet het echt zelf gaan aanmaken als er daadwerkelijk een uk in zit.
      Dus afwachten. Maandag of dinsdag test herhalen en dan eventueel bij onduidelijke uitslag de huisarts bellen.

      Wel lief dat je mee denkt.

      Liefs, patricia

      Verwijderen